Modul Projekt-X

Vzhledem k tomu, že ve stanici je celá řada zvláštností, které jsme chtěli zachovat, není model stanice sestaven zcela klasicky. Aby se vešly všechny stavby, které tam chceme mít, jsou jednotlivé moduly stanice poskládané tak, aby co možná nejvěrněji kopírovaly obvod stanice. Najdete například jeden modul postavený "napříč" anebo modul na kterém bude budova stace a přednostovská zahrádka "připlácnutý" k modulům s kolejemi. Dřevěné kostry podle našeho návrhu jsme si nechali vyrobit od profesionála. PaBur opět odvedl vynikající práci.

Březen 2017
V poslední době došlo k dalšímu posunu stavby stanice. Zde je potřeba zmínit, že to je z 98% zásluha Pavla HP, který tento posun má na svědomí.
Stav je ten, že koleje jsou definitivně položeny, moduly jsou vyplněny polystyrenem, který bude základem pro krajinu. Na modulech je již vyznačeno rozmístění jednotlivých budov, cesty, parky apod. Hotové budovy jsme provizorně rozmístili na svá místa. A jak to vypadá je možno vidět v následující fotogalerii.


2.1.2015
Je tu nový rok a je tu doba bilancování. Na našem Projektu-X se pracovalo, ale přiznejme si, že ne úplně tím správným tempem.
Takže rychlé shrnutí:
K dnešnímu dni jsou kompletně položené koleje. Jedna třetina modulů má na sobě i polystyren s vyznačenou krajinou a stavbami (tzn. kde bude silnice, kde bude jaká budova apod.). Toto jsme dělali podle historických map, aby umístění všech prvků bylo pokud možno co nejvěrnější. Také jsme zpracovali elektroprojekt kompletního zapojení. Po zkušenostech se stavbou zásobárny vlaků vidíme, že to je poměrně důležitá věc pro přehlednost zapojení a případné úpravy. To ale představíme jakmile začneme kabelovat.
No a co nás v nejbližší době čeká? Chybí dodělat ještě jeden spoj mezi moduly (zabrousit a zalepit koleje). No a potom otočíme moduly vzhůru nohama, začneme montovat želvy, digitální prvky a následně kabeláž. Představa je ta, že bychom někdy v létě mohli zkusit funkčnost na nějakém pracovním setkání. Možná Napajedla??

 

8.9.2013 Doba prázdnin příliš nesvědčí stavbě, ale i tak se trochu pohnula dopředu. Podařilo se již položit zhlaví a začali jsme pokládat koleje. Abychom docíli rovnost flexikolejí, používáme rovnou ocelovou hlazenku, kterou při pokládání kolejí do koleje vložíme a tím ji dokonale srovnáme. Poté fixujeme k podloží. Vzhledem k tomu, že chceme při privátních akcích mít na modulu plně automatický provoz (TrainController), musí být celá stanice rozdělená do úseků. Tím se samozřejmě zesložiťuje elektroinstalace. Způsob, jakým upevňujeme koleje na koncích modulů je popsán v tomto samostatném článku.

 

8.5.2013  Dřevěné moduly ležely ve skříni již několik měsíců. A proto po  vzájemné dohodě jsme užitečně využili termínu Státního svátku a vyplniti volný čas chvályhodnou činností. Postavíli jsme moduly na nohy a začali na nich pracovat. Protože bojujeme s prostorem,byly moduly postaveny u mne ve firmě, v málo používané části zasedací místnosti. Budeme si muset pospíšit, protože přiznejme si, rozestavěné moduly nejsou příliš reprezentativní a nemohou tam zabírat místo příliš dlouho. Až bude hotovo, to už bude jiná.
Plánek stanice jsme překreslili v přesném měřítku do Autocadu. Výkres jsme poté nechali vytisknout na velkoformátovém plotteru v modelovém měřítku 1:1. To pomohlo s přesným umístěním vyhýbek, trasováním kolejí a umístění budov, abychom se co nejvíce přiblížili skutečnosti.
No a jak nám to šlo od ruky můžete vidět v následující fotogalerii.


 
Vyhledávání
Zvláštní poděkování:
model_scene