Přejezd
Nechráněný železniční přejezd
Ihned za zhlavím západ křižuje koleje silnice ze Skovic do Vrdů. Automobilový provoz zde není nijak velký, ale o to více, především v dřívějších časech zde panoval čilý železniční ruch. Přes tuto malou staničku se navážel materiál do Prefy, kde se vyráběly panely a stropní konstrukce. Další neméně významnou výrobnou byl cukrovar ve Vrdech. V dobách největší slávy ČSD se tudy navážela cukrová řepa na řepník a z cukrovaru se odvážel cukr a nezbytné odpady. Nesmíme také zapomenout Svinx ve Žlebech, kam se vozil hutní materiál a odvážely hotové paletizační bedny. Ještě potřeba zmínit koncovou stanici Třemošnice, odkud se vozilo dřevo a známé Dako ventily.
Fotografie přejezdu a postup práce při jeho ztvárnění.
Podklad silnice a kartónový základ "škarp".
U obou přejezdů jsme zvolili klasiku - řádné dřevěné přejezdy.
Dorazili asfaltéři a začala vyrůstat tráva. Po vlečce projel první zkušební vlak.
Celkový pohled na rozpracované dílo. Asfaltéři a údržba silnic se také činili a odvedli svoji práci.
Nejenom silničáři, ale i pracovníci ČSD se činili. Osadili nové zábradlí na můstek a instalovali "hektometrovník". Pořádek musí být.
Přejezd je již také řádně označen dopravní značkou a právě projíždí první nedočkavec.
Hned vedle přejezdu alej pěkně vzrostlých stromků. (švestičky).
A malá poznámka na závěr prací na přejezdu...
Naše práce se pomalu, ale opravdu velmi pomalu chýlí ke konci. Nikdy bych nevěřil kolik volného času zabere stavba takhle jednoduché stanice. Ovšem s podporou kolegů a značné tolerance rodiny se dílo chýlí ke konci. Jeho premiéra bude už zcela jasně při letošním (rok 2011) tradičním setkání modulářů, modelářů.